دانشگاه خاور نزدیک یک موسسه آموزش عالی با امکانات آموزشی سطح بالا و کادر آموزشی صالح است که با تأیید شورای وزیران در سال 1988 تحت تصویب شورای ملی آموزش و پرورش به شماره 17/1986 وزارت معارف ملی TRNC در نیکوزیا تأسیس شده است. دانشگاه خاور نزدیک ، انجمن  دانشگاه های اروپا (EUA) ، انجمن دانشگاه جهانی یونسکو (IAU) ، فدراسیون جهانی اسلامی دانشگاه ها (FUIW) انجمن بین المللی آموزش مهندسی مهندسی (IGIP) ، سیستم اعتباربخشی پزشکی معتبر بین المللی (JCI) و این عضو کامل 118 سازمان ملی و بین المللی است.


دانشگاه خاور نزدیک ، که در یک محوطه دانشگاهی معاصر ساخته شده است ، دارای کلیه دانشکده ها ، کالج ها ، انستیتوها ، آزمایشگاه های بیمارستانی ، کارگاه های آموزشی ، مراکز رایانه ، مراکز فرهنگی ، کتابخانه ، خوابگاه ها ، استخر سرپوشیده المپیک و سایر امکانات ورزشی و ورزشی با خاور نزدیک کریشه ، خاورمیانه پیش دبستانی ، مدرسه ابتدایی خاور نزدیک و کالج خاور نزدیک ، یک کل را تشکیل می دهند. NEU-IBM مرکز مطالعات پیشرفته ، واقع در دانشگاه دانشگاه خاور نزدیک ، به دنبال راه حل هایی برای مشکلات جهان است.


دانشگاه خاور نزدیک برای تحصیل در قبرس برترین دانشگاه بوده و  با کلیه واحدهای دانشگاهی و اداری ، 20 دانشکده ، 220 رشته کارشناسی و کاردانی ، 218 برنامه کارشناسی ارشد و دکترا با 8 موسسه ، 3 دانشکده ، 4 آموزشگاه فنی ، 3 مدرسه و 28 مرکز تحقیقاتی با بهترین محیط آموزشی و آموزشی برای دانشجویان ممتاز ضمن ارائه؛ هدف اصلی آن آموزش آنها به عنوان افرادی است که به خود اطمینان دارند و مسئولیت همه چیز را به عهده می گیرند ، به ارزشهای اجتماعی و تاریخی خود احترام می گذارند و اصول و انقلابهای آتاتورک را با تفکر منطقی ، خلاقانه و آزاد جذب می کنند.


دانشگاه خاور نزدیک از زمان آغاز به کار با سرعت فوق العاده ای روبرو شده است و از نظر تاریخچه چنین یک مؤسسه علمی و آموزشی جامع و پرمحتوا بزرگترین مرکز آموزشی و فرهنگی در قبرس بوده است.

https://www.codecademy.com/profiles/dev8367950819

http://univisa.fikket.com/